با سلام و آرزوی سلامتی برای شما به اطلاع می رساند بیمارستان پارس یک بیمارستان بیمار محور بوه و با تمام امکانات و تسهیلات در خدمت شما می باشد. ضمن تشکر از اینکه بیمارستان پارس را به عنوان مرکز درمانی خود انتخاب نموده اید، خواهشمند است جهت کسب اطلاعات لازم در زمان بستری مطالب زیر را به دقت مطالعه فرمائید.
اطلاعات لازم در زمان بستری
1. لطفاً در زمان بستری فرم پذیرش را مطابق با شناسنامه یا کارت ملی بیمار کامل نمائید (در صورتی که نام بیمار دارای پسوند یا پیشوند می باشد مرقوم فرمائید).
ارائه کارت ملی به واحد پذیرش الزامی می باشد.
جهت پذیرش بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند و به سن قانونی نرسیده اند، حضور پدر یا قیم قانونی بیمار جهت تکمیل فرم رضایت نامه عمل الزامی است. در صورت عدم حضور والدین و اورژانس بودن عمل جراحی مسئول فنی بیمارستان و پزشک معالج در مورد عمل جراحی تصمیم گیری خواهند نمود.
2. در صورتی که بیمار تحت پوشش بیمه باشد لازم است مراجعه کننده دفترچه بیمه را همراه داشته باشد تا در صورت لزوم از دفترچه بیمه استفاده گردد.
- با توجه به تغئیر و به روز رسانی هفتگی بیمه های طرف قرار داد ، بیمارانیکه دارای بیمه تکمیلی می باشند می توانند جهت اطلاع از بیمه های طرف قرارداد به سایت بیمارستان پارس www.parsgeneeralhospital.comو یا واحد پذیرش بستری در سالن همکف مراجعه نمایند.
- چنانچه بیمه ایشان جز قراردادهای اینترنتی باشد بصورت آنلاین در قسمت پذیرش اولیه معرفینامه صادر می شود . در غیر اینصورت باید از شعبه بیمه مورد نظر معرفینامه جهت بیمارستان تهیه گردد.
- بیمارانی که درمان انجام شده برای آنان با معرفی نامه ارائه شده مطابقت نداشته باشد لازم است قبل از ترخیص با در دست داشتن شرح عمل و اصل معرفی نامه به بیمه مربوطه مراجعه و نسبت به تصحیح معرفی نامه اقدام نمایند.
- بیماران «بیمه شهرداری» باید جهت دریافت معرفی نامه قبل از مراجعه به بیمه «شهرداری» به حسابداری بیماران مراجعه و فرم مربوطه را دریافت نمایند.
- بیمارانی که غیر از بیمه مکمل بیمه دیگری دارند توجه داشته باشند که پس از دو ماه از زمان ترخیص می توانند جهت دریافت پرونده درمانی خود به بیمه مکمل مراجعه نمایند و پرونده بالینی خود را دریافت نمایند.
- بیمارانی که به عنوان بیمار خصوصی (بدون بیمه مکمل) در بیمارستان بستری می شوند می توانند جهت دریافت مدارک بیمه درمانی یک هفته پس از ترخیص با واحد مدارک پزشکی با شماره های 82199188 و 82199384 تماس حاصل فرمایند. آوردن 2 برگ اصل صورتحساب در هنگام مراجعه برای دریافت مدارک بیمه الزامی می باشد.
3. مسئولیت نگهداری کلیه وسایل قیمتی در مدت بستری به عهده خود بیمار بوده و در صورتی که پول نقد به همراه داشته باشید، بهتر است آن را به عنوان ودیعه به صندوق بیمارستان تحویل و رسید دریافت نمایید.
4. در زمان پذیرش، دستبند شناسایی بیمار صادر می شود و توسط مهماندار بیمارستان به دست بیمار بسته می شود.
- از باز کردن دستبند تا زمان ترخیص به هر دلیل خودداری نمایید؛ باز کردن دستبند و امحاء آن در زمان خروج به عهده پرستار بخش می باشد.
5. داشتن همراه برای بیمار در اتاق های خصوصی و با دریافت کارت همراه از قسمت پذیرش بیمارستان میسر می باشد و حضور همراه در اتاق های دو تخته و سه تخته با دستور پزشک معالج امکانپذیر می باشد. در مورد هزینه حضور همراه در بخش، مسئول پذیرش جوابگوی مراجعین خواهد بود.
- جهت رعایت حفظ شئونات اسلامی، رعایت طرح انطباق برای همراه بیمار الزامی می باشد. (طرح انطباق عبارت است از عدم حضور همراه مرد در اتاق خانم ها و یا همراه خانم در اتاق آقایان)
6. جهت رفاه حال بیماران و همراهان گرامی تسهیلاتی شامل عابر بانک، داروخانه، کافی شاپ،نمازخانه و تاکسی سرویس در بیمارستان در نظر گرفته شده است.
- عابر بانک ملت در سالن اصلی بیمارستان (طبقه همکف) جنب باجه بانک ملت و در آزمایشگاه بیمارستان جهت استفاده عموم دایر می باشد.
- داروخانه بیمارستان جنب درب اصلی بیمارستان در خیابان بلوار کشاورز واقع می باشد. (ساعت فعالیت داروخانه در روزهای عادی از 8 صبح الی 19 و در روزهای تعطیل از 8 صبح الی 13 می باشد.)
- کافی شاپ بیمارستان در سالن ورودی طبقه همکف واقع می باشد. در صورت نیاز به هر گونه نوشیدنی گرم یا سرد می توانید با شماره داخلی 197 تماس حاصل فرمائید.
- نمازخانه بیمارستان در طبقه پنجم بیمارستان واقع می باشد. همراهان محترم می توانند جهت انجام فرائض دینی از نمازخانه استفاده نمایند. در ضمن برای انجام فرائض دینی، قبله نما و مهر در بخش موجود می باشد.
- دسترسی به تاکسی سرویس با برقراری ارتباط از طریق مرکز تلفن و با گرفتن شماره (0) میسر می باشد.
.
اطلاعات لازم در حین بستری، نحوه درمان، روش های خودمراقبتی و روش های جایگزین
1. اطلاعات حین بستری توسط پزشک و پرستاران بخش به بیمار و همراه بیمار ارائه می گردد.
- پزشک و پرستار آموزش های لازم خود مراقبتی را در زمان ترخیص به بیمار ارائه می نمایند.
- پزشک توضیحات لازم در خصوص روش های جایگزین درمانی و تشخیصی را به بیمار در حین بستری ارائه می نماید.
2. ساعت برقراری ارتباط با بیماران از ساعت 7:30 صبح الی 21 شب می باشد.
3. همراهان گرامی، برای برقراری ارتباط تلفنی با بیمار خود پس از گرفتن پیش شماره 82199، شماره اتاق بیمارتان را به آن اضافه کرده و بدین طریق می توانید مستقیماً با بیمار تماس حاصل فرمائید. به عنوان مثال، برای اتاق شماره 203، شماره تلفن 82199203 را شماره گیری نمائید.
4. برای برقراری ارتباط تلفنی (شهری) پس از گرفتن شماره 7 و شنیدن بوق آزاد، شماره مورد نظرتان را بگیرید و ضمناً با گرفتن شماره صفر (مرکز تلفن) ارتباط شما با اپراتور برقرار خواهد شد و امکان تماس با شهرستان ها و موبایل فراهم می گردد.
5. ساعات ملاقات بیماران در روزهای عادی از ساعت 15 الی 17 و در روزهای تعطیل از ساعت 10 الی 12 و 15 الی 16 می باشد.
- لازم به ذکر است ساعت ملاقات در بخش های ویژه در روزهای عادی از ساعت 15 الی 16 و در روزهای تعطیل 10 الی 11 و ساعت 15 الی 16 می باشد.
6. برای برقراری ارتباط با ایستگاه پرستاری زنگ اخبار در قسمت بالای تخت شما قرار دارد که در صورت نیاز می توانید با فشار دادن شاستی زنگ که در کنار تخت شما قرار دارد، نسبت به تماس با ایستگاه پرستاری اقدام نمائید.
7. ساعت سرو صبحانه برای بیماران و همراهان «7 صبح» و ناهار «12:30 ظهر» و شام «18 الی 18:30» می باشد.
8. آبدارخانه هر بخش در تمام ساعات شبانه روز پاسخگوی درخواست شما از نظر تهیه آب گرم و چای می باشد.
9. در صورت نیاز به پرستار خصوصی می توانید به دفتر پرستاری مراجعه نموده و فرم مربوطه را تکمیل نمائید تا نسبت به انجام درخواست شما اقدامات لازم صورت گیرد. ضروری است جهت دریافت خدمات، ودیعه پرستار خصوصی به صندوق پرداخت گردد.
- جهت دریافت هر گونه خدمات پرستاری در منزل خواهشمند است موارد را با سوپروایزر کشیک یا مدیریت پرستاری (در دفتر پرستاری) در میان بگذارید. مشخصاً در صورت عدم هماهنگی فوق، ایجاد هر گونه اشکال در ارائه روند مراقبتی توسط پرسنل بیمارستان از مسئولیت مدیران این بیمارستان خارج می باشد.
10. شماره تلفن های داخلی 333-335 دفتر پیگیری امور بیماران پاسخگوی مشکلات شما در زمان بستری خواهد بود.
11. برخی نکات ضروری در حین بستری:
- خواهشمند است از پرداخت هر گونه وجهی به هر یک از پرسنل بیمارستان جداً خودداری و در صورت درخواست وجه از طرف آنان، مراتب را به مدیریت بیمارستان و یا دفتر پرستاری گزارش فرمائید.
- جهت کسب هر گونه اطلاعات در خصوص روند مراقبت بالینی در زمان بستری و ترخیص با پرستار مسئول آموزش خانم خلیفه با شماره داخلی 333 تماس حاصل فرمائید.
- به منظور حفظ حقوق دیگران مقررات ممنوعیت کشیدن سیگار در اماکن عمومی را رعایت فرمائید.
جدول زمان ملاقات بخشها
بخش
ساعت ملاقات در روزهای عادی
ساعت ملاقات در روزهای تعطیل
بخش عادی
15 الی 17
10 الی 12 و 15 الی 16
بخش ویژه
15 الی 16
10 الی 11 و 15 الی 16
اطلاعات لازم در حین ترخیص
1. هنگام ترخیص کلیه مدارک شامل: گرافی ها، CT Scan، MRI، نسخه داروئی، داروهای اضافی همراه با دستور مصرف به انضمام مدارکی که بیمار از بیرون به همراه خود آورده است از پرستار بخش تحویل گرفته، دفتر مخصوص را امضاء فرمائید.
2. آموزش لازم هنگام ترخیص به صورت شفاهی و کتبی (پمفلت آموزشی) توسط پزشک معالج و پرستار مسئول آموزش به شما ارائه خواهد شد.
- پرستار مسئول ترخیص موظف است علاوه بر ارائه اطلاعات لازم به بیمار و همراه با شماره تلفن (که در هنگام پذیرش به بیمار داده خواهد شد) از ساعت 7 صبح الی 7 شب با شماره تلفن 09198921124پاسخگوی کلیه سؤالات بیمار بعد از ترخیص باشد و بیمار می تواند از ساعت 7 شب تا 7 صبح با شماره مستقیم اورژانس 88967291 تماس حاصل کند و کلیه اطلاعات درمانی را پیگیری نماید.
3. خواهشمند است برگه رضایت سنجی ا که توسط فرد مسئول رضایتمندی به شما ارائه می گردد را تکمیل نموده و به ایشان تحویل فرمائید.ضمنا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در صندوق انتقادات و پیشنهادات بیمارستان قراردهید .
4. صندوق انتقادات و پیشنهادات در مجاورت اورژانس،لابی بیمارستان و جنب درب اطاق پیگیری امور بیماران می باشد.
از شما عزیزان تقاضا می شود با ارائه انتقادات و پیشنهادات خود ما را در رسیدن به هدف اصلی که همانا ارائه خدمات با کیفیت به بیماران محترم می باشد همراهی فرمائید.
همچنین از شما خواهشمندیم چنانچه از نحوه برخورد پرسنل، کیفیت ارائه خدمات، تسهیلات بیمارستان و ... شکایت دارید، مراتب را به دفتر پیگیری امور بیماران بیمارستان اعلام فرمائید. تا با بررسی مشکلات و شکایات، حتی الامکان برنامه ریزی لازم جهت جلوگیری از تکرار موارد مطرح شده به عمل آید. به شما اطمینانمی دهیم کلیه شکایات شما به اطلاع مدیریت بیمارستان رسانده شود و مورد بررسی قرار می گیرد.
تلفن دفتر پیگیری امور بیماران
1. شماره تلفن جهت تماس و ارسال پیام کوتاه: 09198033493
2. شماره تلفن های داخلی واحدپیگیری امور بیماران بیمارستان: 333 و 335 و تلفن مستقیم: 82199335
مکان واحد پیگیری امور بیماران بیمارستان: واقع در طبقه منفی یک ساختمان اصلی بیمارستان، جنب راه پله